De ce un turbo consuma mai putin?

De ce un turbo consuma mai putin?

De ce un turbo economiseste combustibil? Aproape toate masinile noi sunt acum echipate cu turbosuflante Romania 2022. Avand in vedere constrangerile actuale de reglementare si in special din punct de vedere al poluarii, producatorii sunt aproape fortati sa-si „boteze” motorul pentru a indeplini aceste standarde antipoluare. Consecinta pozitiva este ca inginerii au dezvoltat turbo-uri de inalta performanta, care polueaza mai putin si, in acelasi timp, reduc consumul de combustibil. Iata de ce turbosuflantele pot reduce costul motorinei sau benzinei pe vehiculul tau.

Ce este un turbo?

Un turbo este o piesa formata din mai multe elemente. Cele trei principale sunt: ​​turbina, rulmentul si compresorul. Primul element va aspira aerul exterior si apoi va fi comprimat in el. Aerul comprimat dupa ce a crescut in temperatura, intercooler-ul este cel care se va ocupa de racire si, in final, se va intoarce in blocul motor. Turbocompresorul iti permite astfel sa iti supraincarci motorul pentru a obtine putere.

Turbina este antrenata de gazele de esapament. Aceasta reutilizare imbunatateste eficienta motorului. Intr-adevar, cea mai mare parte a puterii este disipata de caldura. Acesta din urma se gaseste partial in gazele de esapament, iar turbo-ul va recupera o parte din el prin rotirea turbinei aproape „gratuit”.

Un turbo economiseste combustibil: raportul de compresie

Un raport de compresie este reprezentat de diferenta de inaltime dintre punctul inalt al motorului (TDC) si punctul inferior al motorului (BDC). TDC reprezinta pozitia pistonului in partea sa cea mai inalta din cilindru. Compresia este acolo la maxim. BDC desemneaza momentul in care pistonul se afla la cel mai jos punct al cursei sale, chiar inainte de a intra in faza de compresie.

Astfel, cu cat volumul de aer este comprimat mai mult pentru aceeasi doza de combustibil injectat, cu atat performanta motorului va fi mai buna si, in consecinta, duce la o scadere a consumului de motorina sau benzina.

Cu alte cuvinte, cu cat diferenta dintre PMH si PMB este mai mare, cu atat raportul de compresie este mai mare si performanta motorului este mai buna.

Cand turbo se activeaza de la o anumita turatie a motorului si tinand cont de acest diferential deja optimizat, vei creste si mai mult compresia in cilindru. Intr-adevar, turbocompresorul va trimite aer proaspat comprimat si acest lucru va permite comprimarea suplimentara a oxidantului. Inginerii trebuie sa calculeze cu atentie diferenta de pornire inainte de a adauga un turbo, altfel constrangerile mecanice vor fi atat de puternice incat durabilitatea motorului ar putea fi pusa in pericol.

Turbocompresorul reduce consumul de combustibil: turatii mai mici ale motorului

Turbo-ul masinilor face posibila obtinerea unei puteri mai mari, pastrand in acelasi timp aceeasi capacitate cubica. Acest spor de putere se obtine dintr-o anumita turatie a motorului. Acestea sunt diferite in functie de marca vehiculului, dar principiul de functionare ramane acelasi.

Acest principiu al puterii disponibil pe motoarele echipate cu un turbo la turatii mai mici comparativ cu atmosferele se bazeaza astfel pe o turatie medie a motorului care este mai mica. In plus, daca este instalat un twin-turbo, puterea de amplificare este disponibila, chiar si la turatii mici.

Be Sociable, Share!
The following two tabs change content below.
Ma ocup de HavanaCafe.ro in timpul liber, scriu articole interesante despre subiecte interesante legate de turism, calatorii si retete culinare.

Latest posts by Eduard Nedelcu (see all)

POST YOUR COMMENTS

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.