Defectiuni comune pentru turbo

Defectiuni comune pentru turbo

Dat fiind faptul ca a detine un autoturism este o necesitate in clipa de fata pentru orice persoana adulta, cu siguranta fiecare adult care detine un autoturism, isi doreste o masina care sa faca fata cerintelor sale, si sa fie ideala pentru transportul dintr-o locatie in alta.

Ei bine, majoritatea masinilor noi si second hand care se gasesc acum pe piata auto din Romania si nu numai, sunt echipate cu motoare turbo, iar acestea au o multime de avantaje in comparatie cu masinile care nu au turbo.

Discutam aici despre motoare mai puternice, care au capacitatea cilindrica mai mica si care consuma mai putin carburant. Acestea sunt avantaje pe care turbo le ofera masinilor, insa trebuie mentionat faptul ca o astfel de masina este mai scumpa la intretinere decat o masina fara turbo.

Din acest motiv, cei care isi indreapta atentia spre masini turbo, trebuie sa aiba grija intr-un mod exemplar de autoturismele lor si in special de turbo, pentru ca in caz contrar vor fi nevoiti sa caute cei mai buni specialisti in reparatii turbine Cluj Napoca, sau trebuie sa isi caute o turbina sh sau chiar si o turbina noua de schimb.

Pana atunci insa, vom discuta putin despre cauzele defectiunilor turbo, si veti putea descoperi mai multe detalii si despre semnele ca turbo se defecteaza. Iata asadar ce trebuie sa stiti daca alegeti sa cumparati o masina cu motor turbo!

Cauza daunelor

consultanta Dan Bradu

Exista mai multe cauze principale ale deteriorarii turbocompresorului:

Ulei / lubrifiere

Pentru a functiona eficient, turbo are nevoie de un flux constant de ulei curat, ceea ce inseamna ca pentru a va mentine turbo-ul in stare optima, trebuie sa va asigurati ca schimbati uleiul si filtrul de ulei in mod regulat.

Acest lucru ajuta la prevenirea acumularii de depozite de carbon si contaminanti care pot provoca daune abrazive in interiorul turbocompresorului, reducand eficienta acestuia si provocand daune ireparabile in timp. Uleiul complet sintetic produce cea mai mica cantitate de carbon.

Depasirea vitezei

Un turbocompresor functioneaza prin cresterea presiunii aerului intr-un motor. Daca exista scurgeri, fisuri sau etansari slabe intre compresor si motor, turbo-ul va trebui sa lucreze mult mai mult decat ar trebui sa creasca aceasta presiune. Acest lucru va reduce eficienta si impulsul oferit de turbo.

Obiecte straine

Uneori, obiecte straine cum ar fi componentele motorului sparte, particule de praf, pietre mici, murdarie si frunze, pot patrunde in turbocompresor, fie prin intrarea compresorului, fie prin intrarea turbinei.

Acestea pot cauza deteriorarea impactului si abraziunea rotilor compresorului si a palelor turbinei, ceea ce va incepe sa reduca eficienta turbo-ului. Pentru a preveni acest lucru, trebuie sa va asigurati ca filtrul de aer este intretinut in mod regulat si ca verificati turbo-ul pentru conexiuni libere sau resturi.

Alte cauze

In plus fata de cauzele enumerate mai sus, temperatura excesiva a gazelor de esapament (EGT), patrunderea umezelii, uzura, sistemele de admisie a combustibilului, pot provoca de asemenea, deteriorarea turbocompresorului.

Semnele de avertizare

Exista mai multe moduri in care vehiculul dvs. va va informa ca turbo-ul sau are nevoie de intretinere sau reparatii, iar primul semn care indica acest lucru este reprezentat de aprinderea martorului motorului in bordul masinii. De-asemenea, veti observa faptul ca desi apasati pedala de acceleratie pana la podea, masina nu are putere. Chiar si un zgomot puternic care se aude din partea motorului, poate indica defectarea turbo.

Asadar, acestea sunt cele mai importante cauze ale defectarii turbo, dar si semne de avertizare ca masina se confrunta cu o astfel de problema. Este bine sa le aveti la cunostinta in cazul in care aveti de gand sa va cumparati o masina turbo.

Be Sociable, Share!
The following two tabs change content below.
Ma ocup de HavanaCafe.ro in timpul liber, scriu articole interesante despre subiecte interesante legate de turism, calatorii si retete culinare.

POST YOUR COMMENTS

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.