Riscul unui accident auto in strainatate este extrem de imprevizibil pentru oricine, iar repatrierea persoanelor decedate poate duce la cheltuieli mari in functie de tara si de localitatea unde persoana a decedat.
Desi nimanui nu ii place sa se gandeasca la evenimente neplacute precum decesul atunci cand decide sa paraseasca tara, o asigurare de repatriere in cazul decesului poate usura cu mult problemele atat financiare, cat cele pentru transportul international ce il presupune procedura de repatriere si birocratia care poate dura de la cateva zile la cateva saptamani.
De aceea este important ca la incheierea unei polite de asigurari sa se verifice daca firma de asigurari plateste costul repatrierii si in ce conditii se face acest lucru.
In cazul accidentelor de circulatie, al accidentelor la locul de munca sau al altor tipuri de accidente urmate cu victime, legislatia europeana nu face distinctie in functie de tara sau teritoriul de provenienta al victimelor acestora si trateaza problema in mod egal. Exista o serie de prevederi legale in acest sens. De regula, in cazul unui accident soldat cu victime, indiferent de tipul de accident, va interveni politia care va ancheta cazul respectiv.
Pana la finalizarea cercetarilor dumneavoastra puteti contacta o firma de transport funerar international, care poate dispune plata imediata si in avans a cheltuielilor de transport, precum si cele de repatriere si a cheltuielilor necesare inmormantarii, astfel incat familia persoanei decedate sa poata trece mai usor peste aceasta perioada din punct de vedere economic.
In cazul in care va confruntati cu o astfel de situatie firma de servicii funerare se poate ocupa de absolut toate toate demersurile legale ce intervin in astfel de situatii, ocupandu-se de toate avizele si documentele necesare in cazul unei repatrieri.
Familia persoanei decedate in urma unui accident rutier, in vederea repatrierii corpului acestuia, va incheia cu firma funerara un contract in care se vor specifica toate serviciile de care familia va beneficia, cauzele contractuale fiind accesibile doar descendentii directi ai victimei accidentului.
Referitor la asigurarea medicala de calatorie, acest tip de asigurare poate fi incheiat de persoanele care au domiciliul stabil in Romania şi calatoresc in strainatate. Aceasta asigurare ofera asistenta medicala in cazul accidentelor şi bolilor survenite in timpul calatoriei.
Riscurile acoperite sunt urmatoarele:
- tratamentele medicale oferite asiguratului in urma imbolnavirii acestuia sau in urma unui accident;
- tratament ambulatoriu (adica in afara spitalului);
- costul repatrierii in cazul imbolnavirii sau a decesului;
- tratament dentar de urgenta;
- costurile transportului efectuat de serviciile de salvare;
- costuri pentru insotitor daca situatia medicala a asiguratului o cere.
Pachetele de asigurari difera de la o societate la alta, de aceea inaintea cumpararii asigurarii medicale – ca de altfel in cazul oricarei asigurari – este bine sa compari ofertele mai multor companii.
Prima de asigurare este stabilita in functie de durata calatoriei, de suma asigurata solicitata şi de destinatie. La producerea evenimentului pentru care eşti asigurat trebuie sa anunti societatea de asigurari. In caz contrar, asiguratorul nu raspunde pentru cheltuielile efectuate fara anuntarea prealabila.
In general, in orice tara, in aproprierea spitalelor oriunde in Europa, Statele Unite, exista firme cu competenta in domeniul funerar care pot organiza repatrierea unei persoane indiferent de tara de destinatie.
Pentru a repatria o persoana decedata din Comunitatea Europeana catre Romania, o firma specializata in acest domeniu si care ofera astfel de servicii funerare trebuie sa execute o repatriere in maxim 72 de ore din momentul in care familia a efectuat comanda.