Care sunt functiile reale ale parbrizului auto?

Care sunt functiile reale ale parbrizului auto?

Care sunt functiile parbrizului masinii tale?

Multi oameni cred ca parbrizul masinii exercita doar functia de a ne lasa sa vedem exteriorul, dar este, de departe, o mare greseala. Parbrizul este un element cu mare importanta in structura vehiculului nostru, care este responsabil pentru asigurarea sigurantei si protectiei ocupantilor vehiculului.

Toate parbrizele actuale indeplinesc standarde de calitate foarte ridicate si au multe functii, unele destul de inovatoare in vehiculele mai noi sau superioare.

c?

Printre functiile pe care le exercita se numara 4 principale:

  • Desi poate nu pare, ofera pana la 30% din rezistenta structurala a unui vehicul. Este un element cheie pentru a preveni scufundarea acoperisului in cazul unei rasturnari.
  • Acesta sustine airbag-ul pasagerului, deoarece exercita o presiune mare asupra sticlei.
  • Este responsabil pentru furnizarea a 90% din informatiile pe care le primim atunci cand conducem, motiv pentru care ar trebui sa fie intotdeauna cat mai curate posibil si in cea mai buna stare de conservare.
  • Ajuta la imbunatatirea coeficientului de penetrare aerodinamica a masinii, acest lucru fiind mai rau cu deteriorarea aceluiasi.

Acestea sunt principalele functii pe care le indeplineste in majoritatea masinilor. Cu toate acestea, in cazul vehiculelor mai avansate, este locul in care sunt integrate sistemele de asistenta la condus, ecranele care ne ajuta sa vedem informatiile despre vehicul si este chiar responsabil pentru filtrarea razelor UV. Unele, in anumite masini, integreaza chiar si protectie termica pentru a ajuta la imbunatatirea temperaturii in cabina. Acum, daca masina ta nu are aceasta tehnologie, poti incerca oricand acest truc pentru a raci masina.

Fara indoiala, multi nu s-ar fi oprit sa creada ca parbrizul a avut atat de multe functii. Acesta este principalul motiv pentru care ar trebui sa fie in stare buna. Daca aveti probleme in parbriz sau deteriorarea acestuia, opriti-va la atelierul nostru, vom aranja toate procedurile.

In plus fata de multe functii, amintiti-va ca parbrizul nu poate fi schimbat nicaieri, faceti-o intr-un loc certificat.  Vezi aiciparbrize Octavia.

Functiile parbrizului

Parbrizul masinii

Parbrizul este un geam pe care il putem localiza in partea din fata a masinii, numit si fereastra din fata. Desi poate parea ca functionalitatea sa este evidenta, are multe functii pe care, probabil, nu le stiati. Mai jos vom explica toate functiile parbrizului si de ce este atat de important intr-un vehicul. 

Primele parbrize

Primele parbrize care au fost inventate, au fost folosite pentru a oferi confort ocupantilor vehiculului si in special soferului. Asa ca au fost folosite pentru a evita praful, aerul, ploaia, tantarii etc. Dar au avut o problema importanta si anume ca atunci cand au explodat, s-au rupt intr-o mie de bucati, cu care soferului i s-au dat toate bucatile de sticla pe fata si care au provocat rani grave la nivelul fetei, ochilor etc. Acest lucru a fost rezolvat prin descoperirea sticlei laminate, pe care Édouard Benedictus a facut-o accidental. Omul de stiinta a aruncat un borcan de sticla pe pamant care continea o solutie de celuloid si, spre surprinderea sa, nu a izbucnit intr-o mie de bucati, ci s-a rupt, dar bucatile de sticla au fost tinute impreuna. Aceasta descoperire a marcat, evident, un inainte si dupa in industria auto. De atunci parbrizele sunt mult mai sigure si, prin urmare, si masinile.

Functii dreptunghiulare drepte ale parbrizului

In primul rand sa incepem prin a explica putin diferitele tipuri de parbrize care exista si ce avantaje aduce fiecare. In primele masini care au fost fabricate cu parbrize, aceasta a fost complet plana si dreptunghiulara. Din acest motiv, am avut marele avantaj al parbrizului, dar fiind primii care au fost fabricati, au avut dezavantaje.

De exemplu, un dezavantaj clar ar fi designul care a parasit masina, a facut ca masina sa aiba linii foarte drepte si marcate, care aratau o masina cu un design ceva mai slab. Putem vorbi si despre dezavantajul ca, avand un parbriz complet drept in masina ca si cum ar fi un perete, am pierdut vizibilitatea. De asemenea, cum geamul din fata era drept, am avut o aerodinamica mai slaba, deoarece vantul a lovit direct in masina, iar parbrizul a franat vehiculul cu celebrul efect de navigatie.

Functiile parbrizului curent

In prezent, in functie de masina este si asa mai departe, parbrizele pot varia in forma. Masinile mai sportive tind sa aiba parbrize cu o forma mult mai curbata si conica. In plus, este foarte alungit pentru a conduce corect aerul la acoperis si, astfel, pentru a obtine un echilibru mai mare la sol, un consum mai mic si, in general, o performanta mai mare pe pista. Masinile mai inalte, cum ar fi SUV-urile si altele, au o tendinta clara spre parbrizul dreptunghiular, dar il au si alungit si inclinat (desi mai putin decat masinile sport) pentru a-si imbunatati estetica, aerodinamica si consumul de drumuri.

Be Sociable, Share!
The following two tabs change content below.
Ma ocup de HavanaCafe.ro in timpul liber, scriu articole interesante despre subiecte interesante legate de turism, calatorii si retete culinare.

POST YOUR COMMENTS

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.