Mai sunt utile cartile de vizita? Multa lume care a folosit carti de vizita pentru a se recomanda a renuntat la ele, preferand sa lase direct numarul de telefon sau sa foloseasca diverse forme virtuale de contact: adresa e-mail, ID-uri pe retele sociale, adresa website-ului.
Totusi, dincolo de orice utilitate a cartii de vizita, aceasta ofera prestanta si seriozitate celui care o ofera, chiar daca ulterior ar putea fi ratacita.
Aspectul grafic
Sunt multe categorii de persoane care ar trebui sa aiba carti de vizita chiar daca nu reprezinta o afacere: profesorii, juristii, jurnalisti, artisti etc., iar pentru cei care sunt implicati intr-o afacere este esential sa se prezinte si prin intermediul unei carti de vizita.
Daca nu reprezinti o afacere, un element care lipseste de pe cartea de vizita este sigla/ logo-ul, dar aceasta ar putea fi inlocuita cu un simbol al activitatii (un instrument muzical pentru un artist), iar design-ul sa fie parte a unui concept de branding personal si sa ilustreze personalitatea celui care o ofera.
Numele si ocupatia trebuie sa iasa in evidenta pe cartea de vizita si trebuie sa fie insotite de datele de contact (e-mail si telefon, eventual si ID pe retele sociale), dar ar putea folosi si notarea apartenentei la un grup profesional, o calificare speciala sau servicii oferite (acestea se pot inlocui prin imagini sau elemente grafice). Important este ca design-ul sa nu fie excesiv de incarcat!
Cartile de vizita ale unor oameni de afaceri sau angajati/ colaboratori ai unor firmei fac parte dintr-un concept de imagine bine stabilit printr-un manual de identitate. Daca o persoana fizica poate sa isi lase doar datele de contact, reprezentantul unei afaceri ar trebui sa aiba la indemana oricand o carte de vizita pentru a o oferi unei persoane cu care vrea sa pastreze legatura.
Aranjarea grafica a unei carti de vizita de afaceri va depinde de culorile si standardele deja stabilite de cel care a facut o strategie de branding si va contine sigla si, eventual, sloganul, numele si pozitia in firma, datele de contact si cateva elemente reprezentative pentru activitate, fie sub forma de text foarte scurt, fie ilustrate cu imagini sau simboluri.
Materialele potrivite pentru carti de vizita
Manualul de identitate a unei firme a clarificat inclusiv acest aspect, al cartonului folosit pentru carti de vizita (culoare si textura), dar se poate alege si o infoliere a cartonului (mata sau lucioasa, cu lacuire sau litere/ forme in relief).
Daca nu trebuie urmate indicatiile stricte ale unui manual de identitate si designul va permite, firmele care ofera carti de vizita in Bucuresti, de exemplu, sau din alte orase pot prezenta cartoane cu texturi si nuante foarte diferite si te pot indruma si in ceea ce priveste infolierea cartilor de vizita.
Merita sa aloci cateva minute vizitand o firma care face carti de vizita pentru a alege materialul potrivit, deoarece nu se poate vedea pe ecranul unui calculator textura cartonului si nici nuantele de culoare rezultate prin listare.